Засідання Обласного методичного об’єднання викладачів історії та суспільних дисциплін ЗФПО Чернігівської області

13 березня 2024 р. в онлайн форматі відбулося засідання обласного методичного об’єднання викладачів історії та суспільних дисциплін ЗФПО Чернігівської області.

До участі в конференції долучилося 26 педагогічних працівників ЗФПО Чернігівської області. Учасників заходу привітала голова методичного об’єднання Ганна КУХАРЕНКО та ознайомила з планом роботи, наголосила, що кожен учасник засідання має можливість обмінятися своїм досвідом та ідеями у викладанні історії та суспільних дисциплін.

Яна ВЛАСЕНКО­, викладачка Прилуцького технічного фахового коледжу, виступила з доповіддю «Національно-патріотичне виховання та духовність в умовах війни». Відзначила, що на сьогодні одним із важливих проблем сучасності, в умовах воєнного часу, є рівень  національного патріотизму та духовності серед молоді, що консолідує націю, зміцнює духовність та дає розвиток культури, мови, звичаїв та традицій в контексті сучасності, нових пріоритетів та інтересів у державі, так і в родині,  в українському суспільстві. Патріотичне виховання в українському суспільстві залишається першочерговим як для держави, так і для системи освіти в цілому, особливо у період воєнного часу.

Яна Володимирівна розповіла про заходи національно-патріотичного виховання, які проводить для здобувачів освіти, а саме: оновлення експозицій музейної кімнати, зокрема щодо інформації про учасників АТO, ЗСУ та волонтерів, учасників бойових дій, загиблих Героїв. Звернула увагу також на волонтерську діяльність педагогів, здобувачів освіти, випускників, батьків як такій, що сприяє встановленню соціальних зв’язків, набуттю здобувачами  шанобливого й відповідального ставлення, формуванню соціально значущої ініціативності, прагнення пожертвувати в ім’я України вільним часом, здійснити альтруїстичний вчинок.

Тетяна ВОЛОШОК, викладачка  Сосницького обліково-економічного фахового   коледжу, розповіла про форми контролю навчальних досягнень студентів та функції, які він виконує. Контроль знань, умінь і навичок студентів – це багатофункціональна невід’ємна складова навчального процесу. В нелегкий час для нашої країни викладачам потрібно з обережністю  підходити до контролю знань, виконуючи всі положення програми враховувати психічний стан студентів та використовувати індивідуальний підхід до перевірки знань.
Контроль знань необхідний для визначення рівня усвідомлення студентами навчального матеріалу, здатності і уміння самостійно відтворювати вивчений матеріал, пояснювати суспільні явища, особистісного  відношення студентів до подій минулого і сучасності та для засвоєння світоглядних ідей.

Тетяна Миколаївна подідилася власним досвідом використання різних форм контролю та правилами для ефективного контролю навчальних досягнень здобувачів освіти.
Інна ЗІНЧЕНКО­­, викладачка КЗ «Ніжинського фахового медичного коледжу»,  поділилася досвідом використання інтерактивних онлай-сервісів PurposeGames та Plickers на заняттях з Історії України та Громадянської освіти.

Інна Володимирівна наголосила, що сучасна освіта вимагає оволодіння інтерактивними методами дистанційного навчання. Використання онлайн-ігор – один із таких методів. Його застосування дає можливість зробити заняття більш цікавими, викликати інтерес до дисципліни чи предмету, які вивчаються, допомогти студентам підтримувати зв’язок з одногрупниками, забезпечити їм відчуття духу змагальності, формувати уміння працювати в команді. Серед інтерактивних ресурсів, які може використовувати сучасний викладач, – сайт з вікторинами PurposeGames та інструмент для проведення опитувань Plickers. Це зручні у використанні сайти, які сприяють активізації пізнавальної діяльності студентів. Вони можуть використовуватися як під час вивчення профільних дисциплін, так і на заняттях гуманітарного циклу, під час вивчення загальноосвітніх предметів, адже викладач сам підбирає, створює завдання, які необхідні для його студентської групи, залежно від мети гри і рівня знань здобувачів освіти.

Підвели підсумки апробації методичної розробки «Методичні рекомендації до вивчення дисципліни «Історія України ХХ – ХХІ століття» та підготовки до НТМ» Інни ГУЛАК, викладачки історії та суспільних дисциплін КЗ «Ніжинського фахового медичного коледжу» Чернігівської обласної ради», кандидата історичних наук.

Із відгуками про апробаційні матеріали виступили:
Ірина ВИХОР, викладачка ВСП Козелецьеого фахового коледжу ветеринарної медицини БНАУ»;
Олена ГРИГОР’ЄВА та Людмила ЧУБИЧ, викладачі Чернігівського фахового коледжу інженерії та дизайну   КНУТД;
Вікторія КОЛЕЙКО, викладачка Прилуцького технічного фахового коледжу.

Члени засідання методичного об’єднання викладачів історії та суспільних дисциплін ЗФПО Чернігівської області дали позитивні відгуки методичній розробці Інни ГУЛАК, викладачки історії та суспільних дисциплін КЗ «Ніжинського фахового медичного коледжу» Чернігівської обласної ради», кандидата історичних наук. Поданий методичний посібник розроблений на належному науково-методичному рівні та може бути рекомендований для практичного використання викладачами та студентами коледжів фахової передвищої освіти.

Ганна КУХАРЕНКО – керівник ОМО історії та суспільних дисциплін, підвела підсумків роботи ОМО за 2023 – 2024 н.р та вислухала пропозиції щодо складання плану на 2024 – 2025 н.р.

Фото дивіться у фотоальбомі 2024 / Засідання Обласного методичного об’єднання викладачів історії та суспільних дисциплін ЗФПО Чернігівської області (відкривається у новому вікні).

Буйна Лариса, методист Ради директорів