Невербальні засоби передачі інформації

Не дивлячись на те, що ми живемо у вік інформаційних технологій, мова жестів залишається актуальною. Виконаний найвідомішими фахівцями з питань спілкування A.Mehrabian і S.R.Ferris (1967) статистичний аналіз ефективності каналів вербального і невербального спілкування показав, що за допомоги слів передається всього 7% інформації, тоді як звуковими засобами – 38%, а за допомоги міміки, жестів і поз – 55 %.

Саме на тему: ” Невербальні засоби передачі інформації” відбулась година спілкування для здобувачів освіти Фахового коледжу транспорту та комп’ютерних технологій НУ “Чернігівська політехніка” групи ЕТ-2003 (керівник групи Т. Ковальова) з практичним психологом коледжу Л. Лук’яненко.

Любов Михайлівна на прикладах, у доступному форматі розповіла студентам, що мовлення – не єдиний спосіб спілкування. Люди обмінюються інформацією й за допомоги інших засобів – жестів, міміки, погляду, пози, рухів тіла, які часто поєднуються в різних комбінаціях. Усе це невербальні (несловесні) засоби. Невербальні засоби спілкування – це система немовних знаків, що слугують засобами для обміну інформацією між людьми.

Навички невербального спілкування, навички невербальної поведінки здобуваються в повсякденному житті.

Без сумніву, вербальні і невербальні засоби спілкування потрібно інтерпретувати не ізольовано, а в єдності, оскільки вони підсилюють взаємодію між співбесідниками. Між вербальними і невербальними засобами спілкування наявний своєрідний розподіл функцій: словесними передається чиста інформація, а невербальними – ставлення до партнера. Бажано розвивати вміння читати (розуміти) невербальні сигнали, оскільки вони здебільшого спонтанні, несвідомі, а тому щирі. Вміння користуватися ними сприяє формуванню культури спілкування

Фото дивіться у фотоальбомі 2023 / Екскурсія до Майстерні ресайклінгу Plastic Fantastic (відкривається у новому вікні).

Тетяна КОВАЛЬОВА