Про засідання ОМО викладачів географії, біології і екології
17 квітня 2024 року з використанням сервісу Zoom було проведено засідання методичного об’єднання викладачів географії, біології і екології закладів фахової передвищої освіти Чернігівської області.
Засідання розпочав голова Ради директорів закладів фахової передвищої освіти Чернігівської області РАДЧЕНКО Віктор, який привітав присутніх та побажав плідної роботи.
Питання порядку денного зустрічі були цікаві й актуальні у сучасних умовах освітнього процесу. З темою «Викладання біології та хімії в умовах розвитку штучного інтелекту» виступив МИКУЛА Олександр, викладач ВСП Ніжинський фаховий коледж НУБіП України. Як відомо, системи штучного інтелекту – це комп’ютерні системи, які використовують алгоритми та моделі для виконання завдань, які зазвичай потребують людського інтелекту. Вони можуть аналізувати дані, робити висновки, вирішувати проблеми та навіть навчатися на основі досвіду. В освіті штучний інтелект може бути використаний для: персоналізованого навчання (системи штучного інтелекту можуть аналізувати дані про кожного здобувача освіти і створювати індивідуалізовані навчальні плани та матеріали), автоматизації оцінювання (швидкі та об’єктивні результати), використання інтерактивних помічників (віртуальні асистенти на основі штучного інтелекту можуть відповідати на запитання студентів, надавати допомогу під час навчання та навіть вести онлайн заняття), адаптації контенту, прогнозування успішності, використання віртуальної та розширеної реальності, автоматизації адміністративних процесів (планування розкладу, керування ресурсами та організація навчальних заходів, тощо). Разом з тим, виникає багато питань та можливих варіантів використання штучного інтелекту в освіті.
«Ми позбавляємо дітей майбутнього, якщо продовжуємо вчити сьогодні так, як вчили цьому вчора» (Джон Дьюн). Під таким епіграфом презентувала свій виступ «Створення інтерактивних робочих аркушів на платформі Wizer.me.» ЄРМОЛЕНКО Оксана, викладач ВСП «Фаховий коледж економіки і технологій НУ «Чернігівська політехніка». Вона розповіла про переваги інтерактивних робочих аркушів: сучасність, доступність, візуалізація, індивідуалізація навчального матеріалу, мобільність, гейміфікація навчання та поділилася досвідом використання сервісу Wizer.me. Wizer.me. – це простий і швидкий інструмент для створення інтерактивних робочих аркушів із завданнями і вправами, в тому числі, й на основі відео. Можна скористатися вже готовими робочими аркушами з багатьох тем, а можна створити свої.
МУЛЯР Наталія, викладач Прилуцького фахового технічного коледжу, розповіла про роботу еколого-просвітницького центру коледжу. Еколого-просвітницький центр Прилуцького фахового технічного коледжу працює із вересня 2022 року для вирішення таких завдань: надання якісної екологічної освіти, формування патріотичної свідомості, любові до України, поваги до народних звичаїв, традицій, національних цінностей українського народу, впровадження громадянської освіти, створення умов для творчого, естетичного, інтелектуального, духовного і фізичного розвитку здобувачів освіти, формування екологічної культури, свідомого й відповідального ставлення до власного здоров’я, здоров’я та безпеки оточуючих. Центр здійснює інформаційно- методичну роботу у педагогічному та студентському колективах, тісно співпрацює з науковими установами, громадськими об’єднаннями міста, регіону. За час роботи була організована участь здобувачів освіти в екологічному конкурсі «Одна планета – одне майбутнє», у Всеукраїнській кампанії Сади Перемоги під гаслом «Допоможи плідно використати кожен клаптик нашої землі задля спільної Перемоги» та інших заходах.
Голова ОМО КУЗЬОМКА Зінаїда, викладач ВСП «Фаховий коледж транспорту та комп’ютерних технологій НУ «Чернігівська політехніка», узагальнила підсумки роботи методичного об’єднання за навчальний рік та пропозиції щодо планування роботи у наступному році.
Фото дивіться у фотоальбомі 2024 / Про засідання ОМО викладачів географії, біології і екології (відкривається у новому вікні).
Буйна Лариса, методист Ради директорів