Засідання ОМО викладачів загальнотехнічних та спеціальних дисциплін і методичного об’єднання викладачів інформатики та програмування ЗФПО Чернігівської області
12 березня 2025р. відбулося спільне онлайн засідання методичного об’єднання викладачів загальнотехнічних та спеціальних дисциплін ЗФПО Чернігівської області і методичного об’єднання викладачів інформатики та програмування ЗФПО Чернігівської області.
До участі залучилися 55 педагогічних працівників закладів фахової передвищої освіти Чернігівської області.
Нараду відкрила голова методичного об’єднання викладачів загальнотехнічних та спеціальних дисциплін КОВАЛЬОВА Тетяна, яка привітала всіх учасників, побажала плідної та натхненної роботи, творчих здобутків і великих досягнень у професійній діяльності.
Продовжила засідання ВОРОЖБИТ Надія голова методичного об’єднання викладачів інформатики та програмування, яка ознайомила учасників з питаннями, винесеними на порядок денний і наголосила, що ми раді бачити тут таких досвідчених і талановитих викладачів і нехай цей захід стане платформою для обміну знаннями та ідеями, що сприятимуть підвищенню якості навчального процесу.
Під час засідання доповідачами виступили:
Олександр ТРОХИМЕНКО – викладач ВСП ФКТКТ НУ “Чернігівська політехніка” висвітлив тему «Методологічні аспекти використання ШІ в діяльності викладача «Навчайтесь і навчайте разом з ШІ». Доповідач зазначив, що штучний інтелект охоплює різні сфери життя людини – від навчання та викладання до спілкування з машиною. Досить часто початківці припускаються помилок при взаємодії з різними системами штучного інтелекту. Це пов’язано з нерозумінням можливостей ШІ, автоматизації рішення та неправильно поставленні питання, сформовані задачі, що призводить до помилковості та неправдивості інформації.
ШІ може виступати як помічником так таїти небезпеку. До основних небезпек взаємодії відносяться: порушення конфіденційності, погіршення соціальних навичок, делегування інтелектуального потенціалу. Щоб уникнути таких проблем необхідно дотримуватися основних порад:
– використовувати ШІ лише як інструмент, як помічника, а не повністю замінювати мислення людини;
– не ділитися з чат-ботами або іншими системами ШІ конфіденційною інформацією;
– перевіряти інформацію отриману за допомогою ШІ;
– правильно чітко формувати запитання з урахуванням деталей, контексту та рольової моделі;
– експериментувати та навчатися – використовувати різні інструменти, функції, розробки та сфери використання.
Системи ШІ, хоча і дуже популярні, але людське мислення та критичне ставлення не замінять.
Валентин НЕХАЙ – викладач ВСП ФКТКТ НУ “Чернігівська політехніка” презентував учасникам ОМО тему дослідження «Управління процесами інтеграції вебдизайну та соціальних медіа у контексті соціокультурних проєктів».
В доповіді було розглянуто проблематику по напрямкам:
– цифрові технології як основний засіб комунікації та взаємодії з аудиторією;
– вебдизайн та соціальні медіа відіграють вирішальну роль у розвитку та популяризації соціокультурних проєктів;
– культурні інституції (музеї, галереї, театри, музичні фестивалі) використовують соціальні медіа для комунікації, залучення нових користувачів та поширення інформації.
Основні тезиси:
– інтеграція вебдизайну та соціальних медіа є ключовим фактором успішного просування соціокультурних проєктів у сучасному цифровому середовищі;
– адаптивний вебдизайн, персоналізація користувацького досвіду та інтерактивні інструменти у соціальних медіа сприяють підвищенню залученості аудиторії та довіри до бренду;
-штучний інтелект для аналізу поведінки користувачів і персоналізації контенту, а також гейміфікація та контент, створений користувачами, відкривають нові можливості для ефективного управління культурними ініціативами;
– метрики успіху (коефіцієнт конверсії, час перебування на сайті, кількість взаємодій у соціальних мережах) дозволяють оцінювати ефективність інтеграційних стратегій і вчасно вносити корективи;
– стратегічне управління інтеграцією веб-дизайну та соціальних медіа є необхідним для підвищення конкурентоспроможності соціокультурних проєктів.
Андрій ДВОРНИК, викладач, кандидат технічних наук «Ніжинський фаховий коледж НУБіП України поділився поділився власним досвідом стосовно можливостей використання ігрових симуляторів в освітньому процесі. Він зазначив, що сучасні цифрові технології значно розширили горизонти освіти, і використання ігрових симуляторів у навчальному процесі є яскравим прикладом цього. Симулятори, такі як Farming Simulator та Car Mechanic Simulator, відкривають унікальні можливості для студентів технічних спеціальностей, вивчення практичних навичок та професійних компетенцій у віртуальному середовищі. Однією з головних переваг ігрових симуляторів є їх здатність занурити студента у реалістичні сценарії. Наприклад, Farming Simulator дозволяє вивчати основи сільськогосподарського виробництва, такі як обробка ґрунту, посів, догляд за культурами та економічне управління фермою; Car Mechanic Simulator пропонує можливість відчути роботу механіка: діагностику несправностей, ремонт та обслуговування машин. Такі симулятори допомагають студентам краще зрозуміти специфіку професійних завдань завдяки інтерактивності. Виконання завдань у симуляторах є цікавим процесом, що мотивує до навчання та вдосконалення, а також є можливість багаторазово повторювати завдання, аналізуючи допущені помилки та удосконалюючи свої навички. По завершенню доповіді, Андрій Віталійович зазначив, що використання симуляторів у навчальному процесі – це новий крок до інтерактивної, ефективної та сучасної освіти. Вони допомагають студентам зрозуміти основи професійної діяльності, розвивають практичні навички та підтримують мотивацію до навчання. Такі інноваційні методи можуть стати важливим інструментом підготовки фахівців у різних галузях.
Завершився захід підведенням підсумків та визначенням кола нових проблем, що стануть предметом розгляду на наступних зібраннях.
Фото дивіться у фотоальбомі Засідання ОМО викладачів загальнотехнічних та спеціальних дисциплін і методичного об’єднання викладачів інформатики та програмування ЗФПО Чернігівської області (відкривається у новому вікні).
Тетяна КОВАЛЬОВА