Засідання ОМО викладачів загальнотехнічних та спеціальних дисциплін ЗФПО Чернігівської області

6 березня 2023р. відбулось онлайн засідання Обласного методичного об’єднання викладачів загальнотехнічних та спеціальних дисциплін закладів фахової передвищої освіти Чернігівської області.

До участі долучилися 40 педагогічних працівників ЗФПО Чернігівської області.

Нараду відкрив Голова ради директорів ЗФПО Чернігівської області Віктор Радченко, який привітав всіх учасників і звернув увагу на те, що всі освітні заклади зараз функціонують у надважких умовах, але сьогодення вимагає від викладачів нових підходів до освітнього процесу, особливо до організації та проведення лабораторних та практичних занять, які дають змогу підвищити та вдосконалити ефективність освітнього процесу, а саме застосування інтерактивних методів навчання та упровадження компетентнісного підходу в процес професійної підготовки майбутніх фахівців. Також Віктор Радченко зазначив, що для якісної підготовки майбутніх фахівців потрібно поєднувати освітні технології з продуктивною, взаємовигідною співпрацею з підприємствами-замовниками кадрів, представниками бізнесу, роботодавцями, і в сучасних умовах актуальною стає саме дуальна форма здобуття фахової передвищої освіти.

Продовжила засідання голова методичного об’єднання Ковальова Тетяна, яка побажала учасникам плідної роботи та ознайомила з питаннями, винесеними на порядок денний.

Доцент кафедри економіки та соціальних дисциплін, кандидат економічних наук Сіренко Крістіна виступила з доповіддю “Впровадження інноваційних технологій у викладанні навчальних дисциплін соціо-економічного блоку, як відповідь на виклики турбулентності сьогодення», де зазначила, що через військовий стан в Україні перед системою вищої освіти постали нові виклики, пов’язані з забезпеченням неперервності освітнього процесу, спроможності закладів освіти забезпечити якість і сталість навчання в складних умовах. Тому важливим завданням сьогодення є не тільки збереження студентського контингенту, який є національним та інтелектуальним потенціалом країни, але й стимулювання до навчання абітурієнтів саме в нашій державі шляхом організації освітнього процесу з використанням інноваційних технологій відповідно до турбулентності реальності, на основі зрозумілих, об’єктивних та обґрунтованих вимог сьогодення. Впровадження різноманітних освітніх інноваційних технологій викладання сприятиме створенню ефективного та дієвого освітнього простору, в основу якого покладено специфічні прийоми та методи, що концептуально об’єднані пріоритетними освітніми цілями.

Трохименко Олександр, викладач ВСП «Фаховий коледж транспорту та комп’ютерних технологій НУ «Чернігівська політехніка», виступив на тему “Гейміфікація та інтерактивні засоби навчання на онлайн-уроках”, розповів про корисні інструменти для проведення онлайн-тестів, вікторин, конкурсів, квестів. Було детально розглянуто можливості навчально-ігрового сервісу Kahoot, запропоновано велику кількість інших онлайн-ресурсів для впровадження інтерактивних елементів в навчальний процес, наведено приклади реалізації ігрових компонентів для використання на заняттях та позаурочних заходах. Доповідач поділився власним досвідом застосування ігрових, рольових та тематичних механік для оформлення та супроводу уроків, виховних заходів, гурткової роботи.

Савчук Анжеліка, викладачка ВСП “Чернігівський фаховий коледж інженерії та дизайну КНУТД” розповіла про використання можливостей інтерактивних цифрових навчальних програм при проведенні дистанційних лабораторних робіт з спеціальних дисциплін (природничих наук). Доповідач ознайомила учасників з проєктом Virtual Labs, у рамках якого понад 100 віртуальних лабораторій, що складаються з приблизно 700+ експериментів з підтримкою Інтернету, були розроблені для віддаленої роботи та перегляду. Передбачуваними бенефіціарами проектів є усі студенти та викладачі наукових та інженерних коледжів, які не мають доступу до хороших лабораторних приміщень та / або інструментів. Віртуальні лабораторії не потребують жодних додаткових інфраструктурних налаштувань для проведення експериментів у приміщенні користувача. До експериментів на основі моделювання можна отримати доступ віддалено через Інтернет.

Також проведення віртуальних лабораторних робіт можна за допомогою віртуальних лабораторій на платформі GO-LAB, та фізичне модулювання на платформі myPhysicsLab.com.
Були зачитані рецензії та схвалені методичні розробки, що пройшли апробацію, викладачів Олександра Кириченка та Ярослава Рябчуна, які претендують на звання викладач-методист.

Голова методичного об’єднання Тетяна Ковальова підсумувала результати проведеної роботи ОМО та запропонувала учасникам сформувати робочі групи відповідних дисциплін, розробити матеріали щодо проведення обласних онлайн-олімпіад зі спеціальних дисциплін (з електротехніки та електроніки та ін.) з використанням інтерактивних цифрових навчальних програм.

Фото дивіться у фотоальбомі 2023 / Засідання ОМО викладачів загальнотехнічних та спеціальних дисциплін ЗФПО Чернігівської області (відкривається у новому вікні).

Тетяна Ковальова